ورود قطارهای ۵ ستاره نور به شبکه ریلی کشور خبرگزاری اقتصاد کلان

  امروز شمسی

  تماس با ما  تماس با ما   طلا و ارز  طلا و ارز   معدن  معدن   صنعت   صنعت    بیمه  بیمه   بانک  بانک   بورس  بورس   اقتصاد اجتماعی  اقتصاد اجتماعی   اقتصاد سیاسی  اقتصاد سیاسی   اقتصاد بین الملل  اقتصاد بین الملل   اقتصاد کلان  اقتصاد کلان   صفحه اصلی  صفحه اصلی  

  خبرهای برگزيده
انجام نخستین معامله با اینستکس هفته آینده
مقصد خانه‌اولی‌ها در بازار مسکن کجاست؟
طلا یا بیت کوین؟ کدام برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر است؟
توسعه خدمات غیرحضوری با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود
خبر تازه سخنگوی دولت درباره تصمیم دولت درباره ارز
مشاغل خودرویی نیاز به تسلیم اظهارنامه مالیاتی ندارند
تلاش اروپا برای رهایی از دیکتاتوری دلار
ثبات باورنکردنی قیمت مسکن اروپا، طی ۱۹ سال
طلای جهانی رکورد ۱۴۰۰ دلار را شکست
اکنون بهترین فرصت برای خروج دولت از اقتصاد است
جشنواره فرهنگی صوتی و تصویری ایمنی ترافیک برگزار می شود
با هدف ازبین بردن شکاف عمیق بین بازار عرضه و تقاضای نیروی کار؛
تراز تجاری مثبت بیانگر موفقیت ایران در مدیریت تحریم ها است
افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان در ضریب ریالی اعمال می شود

  آخرين اخبار
برگزاری همایش بررسی عملکرد سه ماهه شعب مستقل بانک ملی ایران
راهیابی تیم ملی هندبال ساحلی به مسابقات جهانی با حضور کارمند بانک ملی ایران
امضاء تفاهم نامه همکاری بیمارستان میلاد و بانک رفاه کارگران
انجام نخستین معامله با اینستکس هفته آینده
مقصد خانه‌اولی‌ها در بازار مسکن کجاست؟
طلا یا بیت کوین؟ کدام برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر است؟
توسعه خدمات غیرحضوری با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود
سرمایه اصلی بانک ایران زمین؛ نیروی انسانی جوان، خلاق و مبتکر است
بازدید اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران از کارخانه تولیدی کابل سینا
شهدا مشعل دار پیروزی و استقلال ملت هستند
  پربيننده ترين اخبار
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

ورود قطارهای ۵ ستاره نور به شبکه ریلی کشور

اقتصادکلان: معاون مسافری راه‌آهن گفت: 


اقتصاد ریلی در مجموع اقتصاد ملی، سودده است چرا که صرفه‌جویی در سوخت، تلفات پایین و آسیب زیست‌محیطی بسیار کمی دارد، اما برای شرکت‌ها سودده نیست.

  




















به گزارش اقتصادکلان، میرحسن موسوی در مراسم رونمایی از قطار پنج ستاره نور و اعزام ۶۰۰ زوج به مشهد مقدس با این قطار‌ها بیان کرد: سیاست‌های راه‌آهن در سال‌های اخیر ارتقای کیفیت و کمیت در قطار‌های مسافری است.

وی گفت: پیش از این تعدادی از قطار‌های بالای ۵۵ سال، ۴۵ سال و ۳۰ سال از ناوگان خارج شد، اما با این حال امسال ۱۳.۸درصد رشد جابه‌جایی مسافر داشتیم و ۲۷ میلیون نفر مسافر جابه‌جا شد که ۱۹.۸ درصد در بخش حومه‌ای و ۱۱.۷ درصد در بخش بین‌شهری رشد داشت.

موسوی ادامه داد: در بخش ارتقای کیفیت ناوگان مذاکراتی با شرکت‌ها انجام شد و آن‌ها بدون دریافت هیچگونه تسهیلاتی نسبت به بازسازی و نوسازی ناوگان اقدام کردند.

معاون مسافری راه‌آهن افزود: در بخش ارتقای کیفیت خدمات قطار‌های مسافربری به رتبه‌بندی قطار‌ها توجه کردیم، مطالعات تطبیقی با کشور‌های پیشرفته و همسایه انجام شد و به جمع‌بندی رسیدیم قطار‌ها طبق مشخصات خود واگن‌های مسافری و خدمات راهبری و تجهیز به ۲، ۳، ۴ و ۵ ستاره تقسیم‌بندی شد.

وی اضافه کرد: امسال برای ایام پیک نوروز رتبه‌بندی قطار‌ها عملیاتی شد و در حال حاضر در سایت راه‌آهن و روی بلیت‌ها ستاره و درجه قطار‌ها درج شده ضمن اینکه تصاویر قطار‌ها هم نمایش شده است و مسافر از حقوق خود کاملاً آگاه است و می‌تواند به اندازه پولی که هزینه می‌کند از خدمات بهره ببرد.

وی گفت: اکنون مشخص است که در قطار‌های چهار تخته ۳،۴ و ۵ ستاره داریم، در شش تخته، ۲ و ۳ ستاره داریم و در قطار‌های صندلی و تندرو، ۳، ۴ و ۵ ستاره داریم.

موسوی ادامه داد: برای نوروز ۹۸ تعداد ۲ میلیون و ۱۰ هزار نفر صندلی ایجاد کردیم و تا امروز ۷۰ درصد بلیت‌ها پیش‌فروش شده و۳۰ درصد بلیت‌های نوروزی مانده است.

وی افزود: در خدمات ایستگاهی، احداث، بهسازی، بازسازی و نوسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی در ایستگاه‌ها انجام شد و در مسیر تهران و مشهد نیز سکو‌ها اصلاح شده است.

موسوی با بیان اینکه از سال ۹۴ تا کنون افزایش قیمت نداشته‌ایم، گفت: تیرماه ۹۷ فقط ۱۰ درصد به نرخ بلیت قطار‌ها افزوده شد و با مساعدت شرکت‌ها نوروز امسال هم افزایش قیمتی اعمال نشد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ رام از قطار‌های مسافری ما ۵ ستاره است که طبق دستورالعمل سال ۹۴ با توجه به سرمایه‌گذاری شرکت‌ها، قیمت بلیت قطار‌های ۵ ستاره براساس تقاضا و عرضه است و سقف ندارد، اما با شرکت‌ها توافق کرده‌ایم حداقل قیمت قطار‌های ۵ ستاره بیش از سه برابر قیمت قطار‌های ۴ تخته ۴ ستاره در آن مسیر نباشد.

معاون مسافری راه‌آهن گفت: شرکت‌ها امسال ۵۳ میلیارد تومان در ارائه بلیت‌ها تخفیف اعمال کرده‌اند تا بتوانند نسبت به جذب مسافر اقدام کنند.

همچنین مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی نور درباره ورود قطارهای پنج ستاره نور به شبکه ریلی مسافری کشور اظهار کرد: در سال های گذشته حمل ونقل ریلی را آغاز کردیم کارهای خوبی را انجام داده ایم اما با توجه به توصیه های راه آهن و تاکید بر 5 ستاره شدن موفق شدیم قطارهای جدید را وارد ناوگان کنیم. این قطارها به لحاظ کیفیت، امکانات و خدمات رفاهی آن معادل هواپیما برای فرست کلاس است.

احمد رضا صبری با بیان این که از رسانه ها می خواهیم مزیت های سفر ریل را بیان کنند، افزود: دو نوع از قطارهای نور برند 5 ستاره را دارند، البته بقیه قطارهای ما هم پتانسیل 5 ستاره شدن را دارند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی نور با بیان این که برای ورود 4 رام قطار 5 ستاره طی سال آینده به ناوگان نورالرضا برنامه داریم، تاکید کرد: در حال حاضر 2 رام قطار 5ستاره در مسیرهای کرجج-مشهد، تهران-مشهد، اصفهان-شیراز و اصفهان –مشهد داریم.

صبری با بیان این که میانگین سن ناوگان نورالرضا حدود 5 سال است، گفت: برای دو رام قطار برای 5 ستاره شدن حدود 2.8 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به برنامه نهاد رهبری در دانشگاه برای سفر روج های جوان به مشهد مقدس، تاکید کرد: از سوی دیگر با توجه به آستان قدس رضوی برنامه ای با عنوان مبدا-مبدا دارد و از زائران تا مشهد پشتیبانی می کند، در این راستا امروز 600 زوج جوان با قطارهای 5 ستاره نور به مشهد مقدس عزیمت می کنند.

وی ادامه داد: در قطارهای عروس نور به طور سمبلیک مراسم عقد برگزار می کنیم و در رستوارن سفره عقدی داریم که به صورت آنلاین در کوپه ها پخش می شود.
مدیرعامل شرکت حمل ونقل نورالرضا همچنین از برنامه ریزی برای راه اندازی قطار عروس در مسیر اصفهان-مشهد خبر داد

 شماره خبر : 12285      انتشار : 21/12/1397        آرشيو اقتصادی         آرشيو همه اخبار


   نظرات کاربران :

نام و نام خانوادگی : *  
نظرات : *

(حداکثر 900 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

www.eghtesadkalan.ir

کلیه حقوق تجاری اين سايت برای گروه خبری محفوظ میباشد

استفاده و انتشار مطالب اين سايت با نیت بالا بردن فرهنگ و دانش بشری آزاد میباشد

برنامه نويسی : اصفهان هاست